Sv: Småspising og spiseforstyrrelse
Aslaug:
Kunne du tenke deg å lære noe nytt?
Noe du har lyst til å prøve?
Noe som du kan hengi deg til når rastløsheten kommer.
Jeg startet en blogg i april, ikke for å få bukt med spiseforstyrrelser, men jeg har oppdaget at denne bloggen holder meg veldig opptatt.
Jeg setter meg gjerne og jobber med bloggen når jeg kjenner at jeg blir rastløs og vandrer rundt.
eller, jeg går rundt og tar bilder til bloggen, planlegger bloggens fremtid, tenker ut hva jeg vil skrive om, svarer på mailer og kommentarer...osv osv.
Jeg mener ikke at du skal starte en blogg, men min tanke er at det kanskje finnes noe du også kunne bruke rastløsheten på, så du får tankene over på noe annet?
Men det må være noe du virkelig har lyst til å gjøre!
Noe som intresserer deg og som er lett å gå i gang med, noe som er lett tilgjengelig.
Og så drikker jeg masse te! gjerne grønn te.
Jeg har det med å vandre litt rundt på kjøkkenet til tider, og vil gjerne styre med noe jeg kan putte i munnen, samtidg som jeg vet med meg selv at jeg er ikke sulten, jeg skal ikke ha sjokoladen i skapet, eller noe annet for den saks skyld.
Da finner jeg en slags erstatning i å lage en liten prosedyre av dette med å lage te.
Setter over vannet, plukker frem en kopp, finner den teen jeg vil ha, har i noen suketter (ikke for mange for min del) og så står jeg der og venter til vannet koker.
Te dufter godt, , smaker deilig, og gir litt varme til kroppen.
Da blir ikke suget så stort etter noe å putte i munnen.
Selv om jeg nå har levd med atkins i langt over 3 år, så er ikke de gamle tankene og følelsene rundt alt som er spiselig helt borte, men jeg kontrollerer det mye lettere med det kostholdet, jeg klarer meg.
men, innimellom, da vandrer jeg, og da føles det greit å lage seg en kopp te og sette seg ned med bloggen :-)
|