Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-09, 21:45   #118
Sassy88
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, det beskriver vel stort sett 90% av vestens befolkning?

Denne tråden er jo et av eksemplene, sammen med veldig mange andre hvor det nå på forsommeren har dukket opp stadig flere spørsmål om hvor mange kalorier ditt og datt inneholder.
Jeg prøver bare å si at dette er et lavKARBO forum, ikke et lavkaloriforum. Man spiser til man blir mett, og holder korbohydratene på et minimum, så ordner kroppen seg sjøl, stort sett. Kalorier er en villedende betegnelse da det er helt umulig å måle hvor mye kroppen bruker, i tillegg til at kroppen behandler de forskjellige kaloriene på vedlig forskjellig måte. Hvis man teller kaorier vil jeg si man lever på en helt annen lur enn f.eks ketolyse, atkins osv.

Jeg har egentlig holdt meg litt borte fra denne tråden, for jeg syns den har utviklet seg i en mildt sagt latterlig retning, men du tok nesten kaka nå.

Dersom du leser hovedinnlegget èn gang til, hva ser du da??
Leser du de samme ordene som jeg har skrevet?

Det står at et moderat kaloriinntak samt ketlysekuren får kiloene til å ramle av, altså er dette en erfaring JEG har gjort meg.
Det står ikke et eneste ord om at jeg TELLER kalorier.

Og, tror du at hele jordens befolkning fungerer likt på absolutt alle områder?
JEG kan ikke leve på et skyhøyt kaloriinntak og samtidig gå ned i vekt.
Det er en eneste grunn til at jeg veier det jeg gjør i dag, og det er at jeg ikke selv stopper å spise når jeg egentlig er mett. Dermed funker det meget godt å ha en liten begrensning i bakhånd, jeg TELLER ikke kaloriene, jeg vet ikke nøyaktig hvor mange kalorier jeg til enhver tid får i meg, men jeg gjør meg et visst anslag. Når kvelden kommer trenger jeg ikke være sulten for å ha lyst på noe godt, eller på mer mat, jeg kan fint spise uten å være sulten. Tenker jeg litt for lenge på det jeg vet jeg har i kjøleskapet så kommer sultfølelsen automatisk. En innbillt sultfølelse.

Jeg sulter meg ikke, på 1500-1700 kalorier daglig er jeg METT. Dermed er det en grei løsning for meg å gå ut fra nettopp dette, jeg trenger ikke så mye mer mat.
Men, selvsagt, noen dager går jeg over dette kaloriinntaket, og det gjør meg ingenting.

Jeg har funnet den løsningen som passer for MEG, uavhengig av hva alle andre måtte mene eller gjøre.
Så jo, enten jeg bevisst spiser 1500 kalorier eller jeg spiser 3000 kalorier går jeg like mye på den samme kuren som alle andre på dette underforumet

Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat