Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-09, 23:28   #3
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Hvordan finne motivasjon?

Hei
du kan jo lese noen av innleggende mine..feks "ingen bedring av lavkarbo".. Jeg LA PÅ MEG 8 kg på 8 uker(jeg skulle ikke endre vekten) fikk kronisk treg mage, sug etter mat/sulten støtt..
Lavkarbo uten meieri, soya, gluten, gjær(og tror jeg reagerer på kakao også) er slett ikke enkelt... ikke når karboene skal under 15..

MEN tross dette : hva er viktig? hvorfor gjør jeg dette?
Jeg leser endel på forumet her...og ser andre får resultater..de blir kvitt plager, får ny og bedre helse, får nye kropper og bedre liv...de kunne aldri tenke seg tilbake til høykarbo for da kommer plagene og kg tilbake..
Jeg abonnemerer også på bladet "mat og helse" som også skriver mye om lavkarbo...og helsegevinster du kan oppnå...
Jeg har også lest "bedre uten brød", "sukker-en snikende fare"..og det har også gitt meg motivasjon til å tro at dette er riktig for meg.

DET holder meg i gang...jeg bare vet at jeg vil også få det bedre..det tar bare litt tid...Jeg har fortsatt tro på lavkarbo...at det er best for helsen..
Jeg kan jo bare spørre meg selv: vil jeg være frisk eller bli syk igjen?

Hvorfor gir du opp da? hva er vanskelig? hvis du fortsatt plages med blodsukkersvinger/humørsvinger etc..kan det tenkes at du trenger gå lavere på karboene for å få det skikkelig igang...og når du da ser resultatene vil det gi deg motivasjonen videre... kanskje...
LYKKE TIL

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat