Vanlig TE uten søtning synes jeg ikke er godt. URTE-te kan du som regel drikke som de er... YOGI-TEA er gode. feks "Classic" .."sweet chili" osv... som fåes på meny og ultra..og helsekost..De er gode(kanel, ingefær, chili, lakris etc..) Jeg kjøper i løsvekt...Helios universal-te og base-te. Men brukte YOGI teene mye tidligere(blir dyrere enn å kjøpe i løsvekt)... Når det gjelder småspisingen på kvelden: jeg klarte ikke motstå det. Jeg gikk i skapet flere ganger og småspiste...Jeg lå på 30-40 karboer og kunne derfor spise nøtter og bær...og litt gulrot/pastinakk-snacks etc...Og det gjorde jeg jo derfor "hele" tiden...pluss mye fett i tillegg... DET endte med 8 kg PLUSS på 8 uker... JEPP fra å være normal-vektig ble jeg nå litt "lubben"..det var ikke helt planen på lavkarbo!!jeg skulle jo bare bli i bedre form På 3 mnd var det ikke store forandringer...men litt mindre småspising nå enn tidligere...vekten stabiliserte seg... men synes fremdeles jeg ofte var "sugen"... så jeg begynte å tenke litt: kanskje jeg skulle prøve å gå mye lavere på karboene? bare for å teste litt... Trodde ketogen diett kun var for slankere, men valgte å lese litt om det og det var det jo ikke.. Så her er jeg nå etter 1 uke på ketogen diett(følger ikke ketolyse-kuren): bittelitt småsug ennå(ikke rart..bare gått ei uke)..men BETYDELIG bedre.. og GÅTT NED 2 kg Jeg gikk også lang tur i skogen i går...uten å måtte legge meg nedpå når jeg kom hjem..eller småpise så det ser ut til å være min redning og videre vei. Så mitt råd til deg som er i starten av lavkarbo.. drit litt i vekten nå...la det heller gå på noen kg..det tar tid før det stabiliserer seg også..ca 1-2 mnd må du nesten regne med før du kan se noen resultater(inviduelt)...la det være litt ustabilt nå i starten..naturlig..småspis også hvis du trenger...bare hold deg unna karboene... sørg for å ha en plan når suget kommer: feks noe du kan lage...eggemelk med kakao etc.. fløtekrem med bær etc...(hvis du er flink kan du gjøre husarbeid istedefor..hehe..det klarte ikke jeg gitt...for jeg ble bare IRRITERT hvis jeg ikke fikk noe å spise) Dersom du ser vekten øker pga "suget" kan det hende du må lavere på karboene...det tok meg mange mnd før jeg skjønte det Jo lavere karboer...jo mindre sug ..og mindre vekt.. sånn tror jeg mange her opplever. men ja...suget kan også være av psykisk art.. er ofte det..hos meg også...men det er altså nesten borte nå... Jeg kunne kanskje ha gått ut og hatt det gøy med andre mennesker, at det ville gjort samme nytten? kanskje...Men nå i første omgang er det lavt nok på karboene.. da blir psyken bedre også