Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-09, 10:58   #85
pitch
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Bergen
pitch er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Et lite tips fra meg som er veldig glad i Champagne - en drikk som passer ypperlig til de store anledninger og ellers til sommerens sjømat og varme kvelder

40366 Larmandier Bernier Terre de Vertus

Dette er en flott enkeltmarkschampagne som er laget av en liten vinbonde i Champagne. Ved siden av at den er økologisk dyrket er den heller ikke tilsatt "dosage" - en del av produksjonsteknikken i Champagne som vanligvis gjør Champagne litt mindre anvendlig på Lav-karbo kosthold (fordi det tilsettes en blanding av Champagne og rent sukker på flasken rett etter siste produksjonssteg når ettergjæring på flaske avsluttes og "bunnfallet" skytes ut (disgorgement) og før flasken korkes for salg.)

En hel liter med Terre de Vertus inneholder bare 1,5 gram Karber og er således ypperlig følge til lavkarbomat. Ved siden av dette er dette faktisk en virkelig god Champagne - selv om den naturlig nok er av den friske typen som passer best til sjømat eller aperitif.

Jeg har kost meg med denne i mange år før jeg havnet over i lav-karbo kosthold og det gleder meg at dette hyggelige bekjentskapet kan fortsette.

God sommer til dere alle!

Beste hilsen Pitch

pitch er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat