Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-04, 09:15   #11
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg vet ikke hvorfor man trenger mindre protein når man spiser mer fett. Leste noe om det i Mat&Helse en gang, og har hørt det andre steder også, men husker ikke forklaringen. Noen andre som vet?
Siden jeg skrev innlegget om olje-vegring har jeg blitt mye tøffere (om mulig... ), og har olje i shaken. Og i dag hadde jeg bær, og da ble shaken syrligere, noe som er godt i.o.m. den smaker ganske søtt fra før. Synes det er godt å trimme på morgene, og så ta en slik shake til frokost. I dag ble det imidlertid dumt, for jeg gikk tur i siviliserte strøk, og møtte så mange å snakke med. Slik at jeg var ikke hjemme for å spise frokost før kl. 12 (og jeg startet kl. 09.15)....

Vet ikke om dette er det samme som mat og helse tenkte på , men hvis man spiser lite fett og lite karbo så vil kroppen i stor grad bruke protein som energi noe som ikke er ønskelig, skal jo helst bruke av fettet.

De som ikke trener trenger ca. 0,8 gram proein pr. kg. kroppsvekt pr dag for å opprettholde muskelmassen.

Hvis man trener hardt og ønsker å øke i muskelmasse så bør man innta 2 - 3 gram protein pr. kg. kroppsvekt pr. dag.

Har ofte brukt tran (med sitronsmak ) i shaken og det er faktisk godt, mye bedre enn med olivenolje. Har prøvd med selolje og det er ikke godt .

Tunfisk er vel den billigste, gode proteinkilden.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat