Vis enkelt innlegg
Gammel 30-06-09, 00:56   #5
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ødelegger man forbrenningen? (Ketose/Ketolyse)

Jeg vil nok si at det kan stemme, ja - ihvertfall med mine erfaringer (og research). Ikke at forbrenningen som sådan blir ødelagt, men kroppens evne til å forbrenne karbohydrater blir dårligere, ikke på livstid, men for en periode - slik at man svært fort kan legge på seg hvis man av en eller annen grunn avbryter dette kostholdet. Kroppen virker på en annen måte i ketose. Så det lønner seg å finne ut om du trenger å kutte drastisk på karbene, om du ønsker å leve sånn i lengden, evt trappe sakte opp når du skal vedlikeholde - eller om det er bedre for deg å velge en mer moderat lavkarbolivsstil. Noen passer det utmerket for å spise veldig lite karber, for andre (som meg) er ikke ketose særlig gunstig i det hele tatt. Og har du et lite vektproblem, eller spiser usunt - så vil jeg heller anbefale å gjøre noe med det på en mindre omfattende måte, som f eks å kutte ut det usunne (cola, godteri etc)

Aner ikke om dette stemmer på deg, så ikke ta det personlig at jeg skriver om det, men det er en del mennesker her inne som gjerne vil fort ned og velger ketolyse, og som ikke tenker nok over valget sitt. Det er ingen quick fix!

Sist redigert av Huldr : 30-06-09 kl 01:25.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat