Sv: Ødelegger man forbrenningen? (Ketose/Ketolyse)
Opprinnelig lagt inn av Vaffel, her.
Jeg har tenkt meg om siden 2005, det fikk være nok tenking.
For meg ble det faktisk "quick fix" av forbrenningen. Da snakker jeg ikke om vektnedgang, for det må ta den tiden det tar, men den andre siden ved forbrennning... nemlig at forbrenningen er til for å gi kroppen energi!
Forbrenningen min var katastrofalt dårlig pga langt sykeleie og vansker med å få i meg (og å fordøye) mat. Derfor tenkte jeg meg nøye om før jeg forsøkte lavkarbo... men det viste seg å være full klaff for mitt system! Det gikk bare noen dager, så var forbrenningen på rett spor. Endelig nyttegjør jeg meg av maten jeg spiser! Det er en enorm opptur!
Det stemmer sikkert at man får en negativ reaksjon av å gå tilbake til standard høykarbokosthold etter en lang periode med lavkarbo...og at dersom man skal gjøre det, bør man helst ha en opptrappingsperiode. Men jeg ser ikke helt problemet. Eller... jeg synes vel egentlig at det er å snu problemstillingen litt på hodet? 
Hvis kroppen trives så godt på lavkarbo at den protesterer på å vende tilbake til høykarbo... hvorfor da gjøre det? Hvis kroppen ikke trives på lavkarbo, så vil den sannsynligvis heller ikke protestere så veldig på å gå tilbake til høykarbo... og dermed er det heller ikke noe problem å vende tilbake.
Dette var veldig kloke ord, jeg signerer den 

|