Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-09, 10:49   #13
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ødelegger man forbrenningen? (Ketose/Ketolyse)

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Men dere som sier "følsomme for karbohydrater", hva mener dere med det da, annet enn at karbohydratforbrenningen blir dårligere? Jeg skjønner dette med at folk tåler dårligere matvarer med mye karbohydrater i ved at de reagerer med magevondt etc. (dette har jeg aldri opplevd selv), men når man legger på seg svært raskt av å spise "vanlig" en kort stund, så sier jo det noe om at det har skjedd en nedgang i karbohydratforbrenningen. Men det spiller jo liten rolle for de som ønsker å fortsette på dette kostholdet resten av livet, og som har fått store helsemessige fordeler av det. Det er klart

Jeg er faktisk ikke sikker på om man blir mere følsom for høykarbo etter en stund med lavkarbo.
Her tenker jeg høyt utifra min egen erfaring, og har altså ingen forskning, eller noen eksperter å støtte meg til, ei heller kan jeg si hva andre har av erfaring, men altså:
Faktum er at kroppen min ble veldig stor av høykarbo, hele 135 kilo.
Jeg la lett på meg fett, jeg hadde mye vann i kroppen, Blodsukkersvingningene var som en berg og dalbane; trøtt etter middag da blodsukkeret steg, og "sulten" igjen etter 1-2 timer, da blodsukkeret falt.
Det var slik jeg hadde det med høykarbo.
Akkurat det samme opplever jeg nå av høykarbo hvis jeg sprekker, etter 3 1/2 år med lavkarbo.
Følsom for høykarbo har jeg vært hele tiden.
Jeg tror at andre tror at de er blitt mere følsomme for høykarbo etter en tid på lavkarbo, men jeg tror sannheten i mange tilfeller er at de er blitt mere bevisste på hvordan kroppen reagerer på høykarbo.
Før lavkarbo var følsomheten normalen, noe vi levde med hele tiden, derfor var vi ikke så oppmerksomme på det.
Men nå etter lavkarbo, så merker vi så tydelig forskjell.
Selvfølgelig legger vi lett på oss av høykarbo....men det mener jeg vi også gjorde før vi startet med lavkarbo, altså ingen forverring.
Igjen, dette er mine tanker og erfaringer, og det finnes sikkert varibaler.

Hva tror dere som har erfaring?

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat