Overgang fra moderat til "streng" lavkarbo
Jeg er 163 cm høy og veier 58 kg. Har spist "generell lavkarbo" (egenkomponert) i 7 uker, og gått ned 2 kg i løpet av denne tiden. Vekten har stått stille i ihvertfall 3 uker nå, så jeg har tenkt til å prøve noen uker med litt strengere lavkarbo, og har derfor noen spørsmål:
Er det normalt å føle veldig søtsug og være fysen når man går over til streng lavkarbo? Jeg har holdt meg ganske lavt på karbene de siste 7 ukene også (før dette spise jeg vanlig høykarb), så jeg hadde trodd jeg var "avvent" fra sukker nå, men de siste dagene har jeg hatt veeeldig lyst på alt fra bakevarer til sjokolade. 
Siden jeg begynte med streng lavkarbo for et par dager siden, har jeg spist slik:
Onsdag:
Frokost: Bacon (5 stk), smørfløtekakao
Lunch: Ferdigsalat (feta, kylling, creme fraiche-dressing)
Middag: Et lite stykke hjemmelaget omelett med rømme, fløte, bacon, ost og div. (smakte pyton, så jeg orket ikke så mye )
Trente styrke denne dagen.
Torsdag
Frokost: Egg (3), bacon (8)
Lunch: Ost og eggemelkkakao
Middag: Kotlett, gresk salat og 1 lavkarbohamburger
Fredag:
Frokost: Egg (3 stk), bacon (8 stk), eggemelkkakao (av ca 50 g smør, 2 ts bakekakao, kokende vann og 1 rått egg)
Lunch: Ingenting so far... Skal spise 1 stk marinert indrefilet av svin snart, og et stort stykke ost.
Hvordan ser dette ut? Er det for lite?
Jeg ønsker å komme meg ned på mellom 53 og 55 kg. Det haster ikke, men 2 kg på 7 uker synes jeg er for dårlig, så nå må det skje noe her snart!
Teller ikke karber, siden jeg mister motivasjonen av slikt. Og jeg føler ingen spesiell diett (har ikke råd til å kjøpe noen bok for øyeblikket, så det er heller ikke aktuelt på en stund), men forsøker nå å gå over til noe mer Skaldeman- eller kanskje mer Atkins-aktig(?).
|