Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Dette glemte jeg jo å svare på. Jeg gikk ned omtrent 20 kg fra jeg begynte høsten 2006, det tok syv måneder. Da veide jeg 97 kg. De første kiloene på litt sånn utforskende lavkarbo, og resten (og mesteparten) da jeg begynte på Atkins i februar 2007.
Etter det så sto jeg stille i et år, og gjorde det dummeste jeg kunne ha gjort, inspirert av noen innlegg her inne om karboloading. Derfor ser jeg heller ikke på det som en sprekk, jeg levde nemlig på "normal sunn kost" bestånde av fullkornsbrød, müsli, juice, melk, litt pasta og ris etc i fire fem dager i påsken 2008, og ble kjempedårlig! Jeg trodde dette skulle kicke i gang forbrenningen min igjen, som flere har opplevd. I stedet så la jeg sakte men sikkert på meg ca 12 av de kiloene jeg hadde gått ned, selv om jeg gikk tilbake til ketogen kost etter det. De tok jeg av igjen fra høsten og fram til jul i fjor ved å kutte ut meieriprodukter, og er sånn ca tilbake på utgangspunktet som pendler mellom 78-80 kg. Men kroppen streiker, uansett om jeg spiser Skaldemannsk, eller Fedonsk. Nå spiser jeg bare generell lavkarbo, passelig med langsomme karbohydrater og passe med fett, mens jeg sparer penger til et besøk på Lindbergklinikken. Insulinresistensen min er tydeligvis sterk som en hest, så jeg tror jeg trenger litt hjelp for å gå ned de siste ti tolv kg.
Med tanke på at jeg er disponert for en type diabetes som må behandles med sprøyter (latent autoimmun diabetes hos voksne -LADA), så er det helt essensielt for meg å komme under et visst nivå. Jeg er veldig redd for å bli syk!
Hmmm...meget interessant! Håper virkelig du får den hjelpen du trenger! Visste ikke engang at det fantes en Lindbergklinikk Lærer noe nytt hver gang jeg er her inne! Lykke, lykke til!

|