Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-09, 11:09   #2
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: orker ikke lage mat i sommervarmen!!

Aller, aller først: GRATULERER med minus 2,5 på tre (to?) uker!! Det er KJEMPEBRA!!!!
Grunnen til at du ikke har gått ned den siste uka, kan godt være på grunn av utskeielser, det er fordi du mister mye vann i starten (som er grunnen til raskt vekktap de første dagene/ukene), og når du nå har utskeia, er det trolig at du har fått litt vann i kroppen igjen. Måler du deg? Føler du at klærne sitter bedre?
Hva er det legen har bedt deg kutte ut? Vil han at du skal spise en tredjedel av det du vanligvis spiser, eller er det kalorier/karber?
jeg skjønner at du er utålmodig, det er jeg også, og skulle helst gått ned ALt i går.
Men det går ikke. Vi må bare ta tiden til hjelp, og du gikk vel ikke opp på kort tid heller?

Frukt bør du holde deg unna om du vil gå ned i vekt. Det er masse fruktsukker i det. Og vannmelon inneholder IKKE bare vann!
Bær er isåfall bedre, men du kan ikke spise mye av det heller. Velg bringebær framfor jordbær.
(edit: jeg ser nå at du ammer. Da kan du nok spise litt frukt)
Rask og enkel mat:
Spiser du melkeprodukter? Lag "yoghurt" av creme fraiche og funlight. Det blir friskere enn varm mat.
Ta en dag hvor du trosser varmen, og lag en gryte/form med kjøtt og grønnsaker i dobbel/trippel porsjon, og frys ned resten. Spis av den når du er sulten.
Lag lapper/oopsies og pøs på med kjøttpålegg.
Lag generellt litt ekstra mat hver gang du lager mat. Da slipper du ihvertfall av arbeidet på kjøkkenet