En spisehelg i måneden
Hei alle sammen.
Jeg har nå levd på generell lavkarbo siden begynnelsen av mars, og i kombinasjon med trening har jeg gått ned de kiloene jeg vil. Jeg er 28 år, er ca 1,7o høy og veier rett under 58 kilo nå, det har jeg ikke veid siden ungdomsskolen. Jeg lever ganske strengt lavkarbo til hverdags og savner egentlig ingenting,- fordi jeg unner meg selv en spisehelg i måneden, den siste helgen i måneden. Denne helgen spiser jeg brød, pannekaker, smågodt og sjokolade i laaaange baner, hehe. Føler meg selvfølgelig helt jævlig på mandagen, kan SE og føle at beina mine er fulle av vann og at hele kroppen er sykt oppblåst, men etter 2-3 dager med masse vann, trening og lavkarbomat føler jeg meg som "meg selv" igjen. Jeg lar alltid være å veie meg da, uka etter denne voldsomme "oppkarbingen", for jeg vet jo at jeg da har lagt på meg, om det så bare er vann virker det demotiverende uansett.
Mitt spørsmål er egentlig bare; er dette skadelig, tror dere? Kroppen min viser jo tydelig på denne mandagen at den liker lavkarbo og IKKE brød/pannekaker osv. Men uansett hvor godt jeg liker lavkarbo-kosthold, så har jeg cravings etter sjokolade av og til, uansett hvor mye fett jeg stapper i meg til hverdags .
Dessuten trener jeg 1 time 5 ganger i uka, både kondis og styrke, så jeg har foreløpig kost meg med ganske god samvittighet. Tror dere en sånn spisehelg kan være skadelig på noen måte? Vil det få meg til å legge på meg igjen, på sikt? Jeg vil jo IKKE legge på meg igjen.
Takknemlig for innspill! 
Sara
|