Ahhh Puh - nå ble jeg lettet. Da er vi helt på linje når det gjelder slankemedisiner. Det hadde vært et nederlag om du - av alle - valgte medisiner som fungerer på mekanismer i kroppen som går stikk mot det vi tror på. Jeg har Menieres (en øresykdom som er helt ufarlig, men som gir veldig kraftige svimmelhetsanfall). Jeg kom over en artikkel om det mest brukte legemiddelet mot Menieres i Europa - Betaserc. Tror jeg har skrevet om det tidligere. Det står på Wikipedia at de har oppdaget en "bi-effekt" ved betaserc - vektreduksjon. Siden dette ikke er registrert i Norge, fikk jeg legen min til å søke om det. Først i ettertid så jeg at det fungerer mot overvekt ved "å redusere behovet for fett i kosten". Bah! Jeg testet det et par måneder. Ikke hjalp det mot Menieres, og ikke hjalp det det minste på vekten, så jeg kuttet det ut. Faktum er at anfallene mine er redusert med 80-90% etter at jeg begynte med lavkarbo. Jeg har også kuttet ut medisinene jeg brukte under selve anfallene, samt alle former for kosttilskudd, uten å merke noen forskjell. Men jeg har i det minste fått mine egne, innebygde ketostix Nå som jeg eksperimenterer med noe mer KH, har jeg oppdaget at jeg får et mildt anfall hver gang jeg svitsjer frem og tilbake til ketose (har en teori om hvorfor, men det skal jeg ikke plage deg med). Praktisk er det i hvert fall