Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-09, 16:41   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ketose - kunstig sukker og ketostix

Jeg har nesten aldri hatt de to mørkeste fargene på stixen.
Hvis du har det ganske ofte så vil jeg råde deg til å tenke over hvor mye vann du drikker.
Nok vann er viktig for vektnedgangen.
For lite vann i tilleg til atkinsbarer og brus, ville for meg hemmet vektnedgang kraftig!!

En "litt av hvert" holdning ville også hemmet vektnedgang for meg, særlig hvis litt av hvert innebærer stivelsesholdige grønnsaker,for mye frukt/bær, for lite riktig fett osv.
Du trenger ikke nødvendigvis sverge til en lavkarbo kostholdsfilosofi for å gå ned i vekt,men det gjør saken mye enklere å ha et sett regler å holde seg til da kostholdene varierer noe, eller ganske mye.
Ta som et eksempel Atkins-Lindberg, hvis du bruker litt av hvert her kan du fort få problemer med vektnedgang, da mengden karbo i Lindbergs kosthold ikke er forenlig med mengden fett i Atkins kosthold.

Når det gjelder kosthold resten av livet: Atkins kosthold som du refererer til innebærer langt i fra at du skal leve på kjøtt, fisk og fløte.
Ikke engang under vektnedgang skal du leve på kun dette.
Jeg ble selv overrasket i starten med Atkins over hvor mye grønnsaker jeg kunne spise, og kvittet meg fort med forestillingen om at Atkins innebar kun biffer og fete sauser.

Jeg ser at du spiser fet fisk, oster, rømme og fløte.
har du andre fettkilder i maten din, som oljer og skikkelig smør?
Fett er kjempeviktig!

Lykke til videre :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat