Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-09, 20:37   #8
Corporem
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2008
Alder: 50
Corporem er på en erverdig vei

Sv: Ketose - kunstig sukker og ketostix

Carisma:
Takk for at du sier dette. Jeg hadde aldri skjønt på egenhånd at man faktisk må gjøre noe for å få resultater.

Dreamy:
Jeg skrev klart og tydelig i den første posten at jeg følger en ketogen diett nå. Må man ha "lavkarbo," "Atkins," "Skaldeman," eller "Ketolyse" oppført som "kostholdsfilosofi" på profilen sin for at folk på dette forumet skal tro på at man følger en ketogen diett? Holder det ikke å skrive i tråden sin at man gjør det nå? Er dette forumet bare for lavkarbofundamentalister? Uten rom for folk som ikke vil dedikere seg til hellig krig mot karbohydratene resten av livet?

Jeg har t.o.m ført opp helt konkret hva dietten min består av, men likevel begynner du å snakke om stivelsesmettede grønnsaker, frukt og bær, og Atkins kontra Lindbergh, som er helt irrelevant for mitt problem: jeg følger en ketogen diett men går ikke ned i vekt.

Videre har jeg heller ikke sagt at ketogen diett innebærer å leve av kjøtt, fisk og fløte. Jeg sa at jeg hadde blitt lei av kjøtt fisk og fløte av å leve på en ketogen diett. Det er en forskjell der. Hvordan du videre tolker det jeg skrev som at man skal leve /kun/ på kjøtt, fisk og fløte er meg en enda større gåte. Særlig tatt i betraktning at menyen min står opplista i posten du svarer på, og den inneholder mer enn kjøtt, fisk og fløte.

Når det gjelder fett bruker jeg (tillegg til fett i kjøtt, fisk, rømme, fløte og oster, smør i matlagingen, og får i meg mer enn nok av det. For min del er det dog ikke sånn at mye fett er viktig for vekttapet; jeg prøvde å variere litt i starten, da jeg slanka meg i fjor, og gikk fortest ned med moderat fettinntak og høyt proteininntak. Uansett: jeg er altfor glad i fett til at det noensinne kommer til å bli for lite av det i diettene mine.

Takk for lykkeønskningen, men hvis jeg må gjøre dette uten å kunne smake søtt, overhodet, vet jeg ikke om det er verd bryet. Det er kanskje på tide å se seg om etter alternativer.

Corporem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert Svar med sitat