Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-09, 19:13   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Forberedelse til glukosebelastning

Jeg har kommet til et punkt hvor det meste er godt utprøvd, men kroppen min ser ut til nå etter tre år å nekte å slippe de siste ti femten kg.
Jeg har spurt legen et par ganger om å få metformin. Jeg tok en del prøver i høst som av f.eks Lindberglegen fort ville ha blitt ansett som at jeg fortsatt er insulinresistent, men som så vidt er under minste"kravene" av de offentlige retningsliinjer.
Vi snakker altså om et fastende blodsukker på 6,7 mmol, 10 etter en time, og 7,7 etter to timer. C-peptiden min var ikke minst på nesten 900.
Legen ville ta en ny måling den 28. juli. Jeg har lest litt motstridende når det kommer til forberedelse før man tar testen. Jeg har ikke forberedt meg på none måte før, disse tallene overfor er verdier som ble målt på ketogent kosthold. Men jeg har lest innlegg her på forumet der noen mener at man ca en uke før måling bør øke opp til minst 100 gr kh om dagen, dog noen som også mener man bør spise høykarbo (det blir uaktuellt, jeg blir syk av høykarbo -migrene, allergi etc).
Så, er det noen som faktisk vet hva som er gangs? Litt av cluet er jo også at jeg VIL blir satt på metformin, ettersom kroppen min tydeligvis ikke klarer å holde insulinproduksjonen nede til tross for nærmest nullkarbo. Og jeg vet at på Lindbergklinikken vil jeg med nesten 100% sikkerhet bli satt på medisiner, men for en person med min økonomi er det en stor forskjell på å betale 130 kr for en legetime og 1500 ++ for en time på Lindbergklinikken ...

(PS: Jeg trenger ikke tips på andre måter å gå ned i vekt, altså. Kun akkurat dette; om jeg bør eller ikke bør øke på kh før glukosebelastningen )

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat