Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-09, 19:28   #1
muskatt
Juniormedlem

muskatt sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 50
muskatt er på en erverdig vei

Lavkarbo på sykehus- forslag?

Hei

Jeg har vært på sykehus med datteren min nå i lengre tid og å holde seg til lavkarbo er umulig hvis man skal spise sykehusmaten. Middag er panert fisk, lapskaus, pølser, karbonader, pannekaker, grøt, pasta osv. Gjerne med 4-5 poteter. I salaten er det deilig kinakål(!!) med raspet gulrot og mais.I kantinen ligger det fremme info på alle bord om hvor viktig det er med et sunt kosthold med begrenset kalorier- dvs GR stil. Synes det er så synd at ikke sykehuset kan tilby annet enn høy karbo mat.

Jeg har tatt med eget brød og spiser kun fisk og kylling når det blir servert, ellers dropper jeg middag. Blir mye hjemmelaget brød og knekkebrød(lav karb) selvfølgelig og jeg får ikke i meg fett mengden jeg skal, spesielt de dagene jeg kun spiser kald mat.

Er det noen som har forslag til hva man kan spise får å få opp fettmengden når en ikke har tilgang til komfyr?

Jeg ønsker så veldig å forsette med lavkarbo og har klart å være i ketose hele tiden, men begynner å bli veldig lei av å ikke spise middag.
Erfaringer og forslag tas imot med STOR takk!