Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-09, 09:32   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ny og forvirret

Hei på deg :-)

Hva drikker du hver dag? Det skriver du ingenting om....
Det er viktig å få i seg nok væske, helst i form av vann.
Prøv å få i deg 2-3 liter vann hver dag.
Du sier du har lilla sticks...er det den helt mørkeste fargen?
Hvis det er den mørkeste så kan det tyde på at du drikker for lite. Urinen er for konsentrert, derfor den mørke fargen.

Synes også du spiser veldig lite fett i følge det du skriver.
Du må få i deg skikkelig godt fett, helst i form av kaldpressede oljer og ordentlig SMØR, ikke margarin og lettprodukter. Tine meierismør er fint.

Jeg tror (jeg vet altså ikke), at du vil oppleve bedre vektnedgang hvis du drikker nok vann og får i deg fett hver dag.
Dessuten, unngå rene karbohydratmåltider. Ha alltid fett og proteiner til måltidene dine.

Noen tåler ikke så godt meieriprodukter, så osten kan kanskje være en årsak til din vektstopp....men hvis jeg var deg så ville jeg test å få i meg nok fett og vann først, og se om det hjelper.

Og du....dette med fettet er VIKTIG!!
Du er i ketose, altså er fett din energikilde nå, ikke karbohydrater.
Kroppen brenner ditt lagrde fett får å få energi til alt den trenger energi til.
Men kroppen klarer ikke å produsere energi fort nok fra dine fettlagre, derfor er det viktig å supplere med fett i kosten.

Håper dette hjalp noe :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat