Sv: Ny og forvirret
Hei,
Når man er ny på lavkarbo så pleier jeg å anbefale at man leser om de ulike filosofiene og velger en retning man føler man kan leve med. Dette er ikke for å presse noen inn i den ene eller andre retningen, men det er så mange fallgruver for en nybegynner på lavkarbo. Å følge en bestemt filosofi sikrer oftest en jevn progresjon i vektnedgangen. ...og det gjør det lettere for alle de flinke folkene her når de skal gi råd og tips.
Det finnes masse informasjon her i forumet og de ulike bøkene får man lånt på biblioteket.
Signerer innlegget til Dreamy…
Mine kilo kom snikende etter at jeg ble veldig stillesittende etter en ulykke. Jeg gikk ned 10 kilo på 4-5 måneder og har nå stått stille snart ett år, jeg bør ned en 10-15 kg til. Jeg har erfart at smerter er en vektbrems. Stress er en faktor som faktisk kan hindre vektnedgang og smerter er ekstremts stressfullt for kroppen. I tillegg opplever mange at dårlig søvnkvalitet er en vektbrems.
Av mat som kan være en partystopper (vektbrems) så vil jeg legge til nøtter.
Så fint at du greier å gå 20 minutters tur hver dag, så langt har ikke jeg kommet ennå…
|