Sv: Behandling av muskulære nakke- og ryggplager og betennelse
Hei
Jeg har plager i samme områder som deg. Rundt skulderbladene og nakken/halsen. Plagene kom etter jeg jobbet i kassa i en matbutikk i studietiden. Jeg gikk lenge til fysioterapeut uten særlig bedring. Musklene ble bare mer "irriterte" etter behandlingene. Legen var heller ikke behjelpelig med noe. Han mente det var muskulært og at en kiropraktor ikke ville kunne gjøre noe.
Etter en stund gikk jeg likevel til kiropraktor og endelig ble jeg bedre. Jeg får låsninger i ryggraden mellom skulderbladene, stort sett en låsning i nakken og en bak ene skulderblad. Nå går jeg til kiropraktor en gang i måneden for å sjekke og holde ved like. Kiropraktor, tøying og trening er det som må til hos meg.
Var i sommer på til spa-behandling i Tyrkia. Der fikk jeg legesjekk og legen fortalte at oksygentilførselen ut i musklene ved skulderpartiet er ganske blokkert. Han mente jeg burde ta anti-stress massasje eller lymfedrenerende massasje. Tenkte jeg skulle teste ut dette for plagene mine forsvinner jo ikke helt.
Vil anbefale deg å prøve kiropraktor. Ikke sikkert det kan hjelpe deg men da har du ihvertfall testet det ut
LYKKE TIL!! OG GOD BEDRING!!