Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Jeg har nå gått på ED i to uker, og har bare tatt av 2 kg. Ser at de fleste går ned betraktelig mer (hurra for dere). Hadde strålende resultater på ketolyse for to år siden, så forstår ikke helt hvorfor dette går så sakte nå? Kan det være at det er for mye karber i maten for meg? Kan det hjelpe å kutte ut ett av produktene (nå spiser jeg fem pr dag). Er ellers veldig flink med å spise masse grønnsaker og prøver å drikke mye vann.
Har ellers endel spørsmål som jeg håper noen kan svare på:
- Hvorfor ikke koffeinholdige drikker? Jeg har allerede sluttet å røyke, vet ikke om jeg helt klarer å kutte ut kaffe og cola ennå. Hvor mye er egentlig 'begrensede mengder'?
- Er det ok med buljong? Til grønnsakssupper, eller bare buljong som drikk?
- Hva med gelatin? Har laget små FunLight-geleer som jeg har i plastkopper til når behovet for noe smått og godt melder seg. Har lyst å fortsette med det.
- Hva er egentlig forskjellen på hvitkål og hodekål annet enn at de står på hver sin ED-liste over grønnsaker? Og hva med nykål? http://www.frukt.no/artikkel.aspx?ar...90&mnu4id=1092
- Johannesbrødkjernemel? Ser for meg at jeg kan lage noen finfine sauser med bittelitt smør, buljong, krydder og JBK. Noen som vet?
- Hva med MSG? Synes dette fremhever kryddersmaken på produktene...namnam
- Soyamelk istedetfor skummetmelk for å droppe endel av karbene? Noen som vet om noen grunn til at det ikke er en god ting?
- Hva er forresten 'kravet' til daglig mosjon. Er sykemeldt og delvis ufør så om man kan trene på en mer 'bedagelig måte' så foretrekker jeg det.