Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av Starry Eyes, her.
Er ellers veldig flink med å spise masse grønnsaker og prøver å drikke mye vann.
Du er sikker på at du ikke spiser grønnsaker som drar på med mye karbohydrater da? Eller drikker et-eller-annet du ikke tenker over?
Vet du om du er i ketose forresten? Hvis du får sånn søthunger og "behov" kan det være du ikke er i ketose :vetikke:
Når det gjelder skummetmelk kontra soyamelk: det er mer kalorier i soyamelk - kanskje det har noe med saken å gjøre?
Skummet melk er animalsk mens soyamelk er ... vegetabilsk heter det vel - kanskje det har noe med det å gjøre?
Balanseringen av proteiner fra animalske kontra andre kilder?
MSG er visstnok fyfy i lavkarbo uten at jeg helt husker hvor jeg leste det hen eller hvorfor. Dette var ikke det jeg leste, men innholdet var nok noe av det samme:
Many carbo addicts experience increased hunger and/or cravings, weight gain, water retention, swelling, irritability, tiredness, and lack of motivation (within one hour to one day after eating foods filled with MSG).
Når det gjelder Light-brus er det sætstoffene som er problemet. For mange får de økt effekt av lavkarbodiett hvis de også dropper kunstige søtningsstoffer. (også skal man jo også holde seg unna koffein da)
Men dette gjelder slett ikke alle, så du får prøve deg fram.
Lykke til videre!