Sv: "Fete seg opp" på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Og kast bremyk'en... Det er ikke smør 
Det er jo bare smør + rapsolje, jeg tror den er grei. Ikke brelett akkurat!
Ellers spiser jeg jo egentlig ganske mye. Alltid mye middag, og jeg mener mye - har alltid gjort det, likt middag best og ikke brødmat, og middagene er sunne og varierte. Frokost kan f.eks. være et kokt egg, en hel avocado, et fiberrikt knekkebrød med smør/bremykt og masse pålegg (tykke skiver av kalkunfalukorv og tomatskiver oppå) - varierer litt hva det er, men denne mengden. Spiser litt til hvis jeg er mer sulten. Lunsjen er tilsvarende mengde som til frokost, mye egg, røkelaks, litt knekkebrød i dag. Spiser nøtter, gulrøtter, kålrot, litt frukt, og bær med fløte eller naturell yoghurt som henholdsvis mellommåltid eller dessert. Samt litt annet, f.eks. litt sjokolade med 70 % kakao hvis vi har, en gang i blant blir det brødskive, og det hender jeg smaker på litt kake hvis vi er hjemmefra - men jeg er forsiktig med karbohydratene, for jeg merker at det ikke er bra for blodsukkeret.
Det kjennes ut som om jeg får nok energi av dette, og magen øker også, men vekten går gradvis nedover selv om jeg er i uke 35.
Så ja, trenger litt hjelp for fantasien. Kake med nøttebunn og sjokoladekrem laget på 70 % sjokolade og ekte krem? Med bær i? Kan det fungere?
Kom gjerne med tips 
|