Sv: Guuud nå må du ikke bli tynnere
Kjenner meg igjen her og. Merkelig hvordan folk kan komme med slike sleivspark innimellom.
Jeg gikk ned 17 kg på ketolyse for to år siden og i etterkant, når jeg lovpriste ketolysen som omsider hadde gjort meg frisk, fikk beskjed fra en venninne om at jeg nok hadde en spiseforstyrrelse og burde søke profesjonell hjelp. Da veide jeg 85 kg, og var fremdeles 10 kg overvektig.
Det kan virke som om at folk synes man bør fortsette å være litt chubby for alltid - som om det har blitt en slags identitet, at man har 'blitt' sin vekt. Ingen ser på den store bamsete jenta som klovner altfor mye som en trusel. Er hun plutselig en slank og flott jente med god sans for humor er det en helt annen sak.
Og jeg må også legge til at jeg etter å ha vært plaget med revmatisk sykdom og gjennomført røykeslutt la på meg 20 kg siste året. Gjett om enkelte er fornøyde nå da. Faktisk mener enkelte at den revmatiske sykdommen har opprinnelse i min overvekt - selv om kiloene kom på igjen på grunn av sykdommen. Andre mener at det er lavkarbokostholdet som ligger til grunn.
Noen som sa Catch 22?