Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-09, 23:30   #6
Starry Eyes
Medlem

Starry Eyes sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 49
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Takk for tilbakemelding
Jeg har vel egentlig mer eller mindre bestemt meg for å begynne Ketolyse så snart ED-produktene er oppbrukt (har vel ca en uke igjen). Eller det vil si, NAV bestemte det for meg ettersom de roter noe så avsindig der borte (og å komme gjennom der i ferietid er ikke så lett) så det er mer eller mindre tom pengebok som avgjør dette. Dessverre. Hadde sett for meg å briljere på ED (), og er overbevist om at jeg ville klart det finfint. Har jo kommet meg gjennom fase1 allerede (selv om det har vært beintøft).
Men jeg er også overbevist om at fase1 har fått meg såpass fokusert og motivert for at ketolysen skal gå knirkefritt - og jeg har jo gjort det før, med stor suksess. Sitter og lager kokebok og ukemeny nå. Skal bli bra.
Jeg kommer til å bruke tanitavekten hos Lindberg istedet for å betale for konsultasjoner (600 spart) - slik kan jeg passe på at det er fettet som forsvinner, og ikke musklene. Og jeg vil ha tatt oppfølgingsblodprøvene (etter 6 mnd er det vel?) slik at helsen min er under oppsyn fra lege.
Videre er det vel bedre om jeg klarer ketolysen ettersom dette er vanlig mat, enn å venne seg til posemat - det hele er jo ganske kunstig. Hadde de solgt ED-produkter på Rema hadde det jo vært en helt annen sak - da kunne man jo ordne seg mat hvor som helst. En grillkylling er som regel nokså greit å få tak i
Og jeg er ganske sikker på at jeg skal klare ketolysen - dere får være mine vitner og peke og le hvis jeg ikke skulle klare det , mye motivasjon bare der ikke sant?
(men jeg skal klare det altså - bare vent og se...)

Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat