Vis enkelt innlegg
Gammel 23-07-09, 02:26   #9
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Black magic sjokoladekake

Jeg har i noen sammenhenger brukt sukkerfri mørk sjokolade i kaker. Smaker nam, men jeg oppdager jo at jeg må ta det med ro med hvor mye jeg spiser! Blir lett bråk i magen. . . Det er nok bedre i så måte med 70% (eller helst over det) sjokolade. Da må man eventuelt se hvor mye søtstoff man synes man trenger i tillegg, for det kan bli ganske heavy, særlig om man skal servere den til andre. (Been there. . JEG syns den var fantastisk, men de andre spiste veldig lite, enda det var friske jordbær og krem til!)

Jeg lagde en av sjokoladekakene her inne (en Brownie-oppskrift) med sjokoladeglasur til 17. mai. Hele storfamilien på besøk. Hadde også kake med mel og sukker, men alle smakte sjokoladekaken og syns den var fryktelig god. Og det beste av alt var at det var mye igjen, og den ble søren meg bare bedre og bedre dag for dag . . . varte ikke så mange dager da! Den var lagd med sukkerfri, selv om det stod 70% i oppskriften. Fantastisk deilig, men måtte begrense inntaket - ble fort vondt i magen.

Må tenke litt her tror jeg. . .

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat