Tråd: Rare uttrykk
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-07-09, 13:26   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Rare uttrykk

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Ble visst veldig mye nytt 1. juli 2007 eller når det nå var, for jeg fant også ut at nå var det lov til å skrive høytaler, anderledes og andre ting jeg lenge har sett på som skrivefeil.

Au! Hjertet mitt
Jeg slår fortsatt ned på "Sjampanje" og "Konjakk", fordi det er distrikter/steder.
Jaja, det viktigste er uansett at det er en viss konsekventhet -i det minste. Jeg retter nok fortsatt opp i det du nevner over her. Men noe jeg fortsatt synes er litt vanskelig, for ja, så gammel har jeg tydeligvis blitt, er at man nå kan bytte ut 'b' og 'd' med 'p' og 't' i mange sammenhenger, som den siste utvisking av danskheten i språket vårt.

Nå ramla jeg litt ut av tema, men jeg kommer ikke på noen flere rare uttrykk som Carisma viser til.
Da jeg så overskriften så tenkte jeg mer sånne som man ikke lenger vet/husker/tenker over opprinnelsen til, som; "Gamle bardun", "hurramegrundt", "nå står ikke verden til påske", "jommen sa jeg smør" og så videre
Der jeg kommer fra har vi to veldig underlige kraftuttrykk som jeg virkelig lurer på opprinnelsen til, nemlig; "Jæven tute" og "faen sykle".

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat