Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-09, 16:42   #14
Chunky
Gjest

Sv: Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant?

Du spør egentlig feil person, for jeg kjørte et veldig strengt regime inntil jeg var i mål selv. De første 5 månedene rørte jeg ikke noe som minnet om søtsaker, med unntak av to poser salt IFA (1 g kh per pose). Jeg har også styrt klar av godterierstatninger (som jeg synes det er alt for mye av her på forumet - så fikk jeg sagt DET også ). Etter at jeg var i mål har jeg vel i sum spist det som i mitt tidligere liv tilsvarte en halv lørdagsdose - eller mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredagsdose for den saks skyld...

Men du behøver slettes ikke høre på meg når det gjelder akkurat dette. Det finnes utallige eksempler på de som har planlagte utskeielser, og likevel klarer å holde seg til et ketogent kosthold. Jeg er ikke en av dem. Jeg sluttet å røyke for 10 år siden, og visste at jeg kom til å gå rett tilbake til 20 om dagen hvis jeg tok så mye som en eneste en. Det holdt i 5 år. Og så fikk jeg rett.... Hvor dum går det an å bli, liksom?

Jeg oppdaget det samme med IFA-en, som jeg tok for ketoseånden. Søtsuget som forsvant totalt etter en uke i ketose, kom tilbake som et ekspresstog. For meg blir det som en Grethe Roede-diett hvor man skal pine seg selv hele tiden. Det har jeg ikke jeg viljestyrke til. For det som er helt sikkert, er at du vedlikeholder søtsuget når du spiser godteri[erstatninger] jevnlig.

Det siste ankepunktet mitt, er at det skal mye til å holde seg under de 70-130 grammene med karbohydrater som er nødvendig for å opprettholde ketosen når du spiser "ekte" godteri. Da er du satt et par dager tilbake på dietten - ikke nødvendigvis vektmessig, men når det gjelder effektivitet. Hvis du har god tid, er det ikke sikkert det har noe å si. Det er ditt valg. Det viktigste er uansett hva man spiser i hverdagen.

Sist redigert av Chunky : 25-07-09 kl 16:49.
  Svar med sitat