Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-09, 17:15   #14
Eneres
Medlem

Eneres sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Bambolona, her.

Synes det er kjempespennende å høre om din kostholdsfilosofi! Det er også veldig beundringsverdig at du klarer å spise på denne måten bestandig. Jeg tror jeg hadde blitt syk og fått mangelsykdommer hvis jeg hadde prøvd meg på noe slik. Er nok alt for uppfinnsom til det....

Men som råveganer, spiser du ikke kjøtt? Og hvorfor det? Aper spiser jo kjøtt de også... Lurer også på hvordan en typisk matrett kan se ut for deg? Blir det mange salater?

Hehe, vel du trenger ikke være oppfinnsom, du kan bare google deg frem og finne masse oppskrifter! Det er det jeg gjør, jeg har spist så mye utrolig mat, og den blir enda godere når man kan spise den med god sammvittighet! Hvilke mangelsykdommer tenker du at du hadde fått?

Ja, aper spiser kjøtt en sjelden gang, og hadde jeg kunnet spise rått kjøtt uten å dø eller bli alvorlig syk, ja da hadde jeg gjort det Ingen av apene eller andre dyr varmebehandler maten sin, hverken plante eller kjøtt spiserne, og da gjør ikek jeg det heller.

Og som jeg skrev på et annet forum ang melk:

Kumelk/geitemelk osv - det er til kalven (ikke for oss)

Menneskemelk - til oss

Soya melk - bra

Rismelk (Rice dream) - bedre

Nøtte eller frømelk (cashew, mandel osv) - BEST!!

Vi ser aldri en voksen ku som drikker melk fra en annen voksen ku? Elelr andre voksne dyr drikker melk fra andre voksne dyr? Det betyr at vi trenger kun denne melken når vi er små babyer og barn. Hadde vi drukket melken rett fra spenen til kua, så hadde vi fått masse slim og blod i samme slengen, vi må behandle kumelka før vi drikker den.

Det er min tanke om melk ihverfall!

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat