Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-09, 20:25   #52
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Ja, om det er slik at jeg har gått imot evt. regler her på forumet så beklager jeg sterkt. Jeg så bare at det stod "andre dietter" og da grep jeg sjansen. Jeg synes det er veldig interesssant å diskutere kosthold, og jeg vet ikek helt om jeg får samme feedbacken på kvinneforumet som jeg gjør på et matbasert forum. På noen andre forum ba de meg i over lengre tid om å stikke, det var til og med flere som foreslo selvmord. Jeg har nå forstått at det å bringe opp mitt kosthold trekker frem negativitet, og det er ikke min hensikt. Jeg vil kun diskutere og debatttere kosthold.

Om noen føler seg støtt, så kan ikke jeg gjøre annet enn å beklage det. Jeg ønsker bare gi ut info om det jeg synes er viktig. Og når det gjelder rødt kjøtt, så har samtlige studier handlet om at mengder med rødt kjøtt, ikke er bra.

Om ikek annet, så har man ihvertfall fått vite om ett annet kosthold, noe som er mitt hovedfokus.

Nei nei, for all del Ingen regler som sier at du må spise lavkarbo for å være medlem, det er mere naturlige reaksjoner på at du har en livsstil som ikke samsvarer med hva forumet handler om. Å diskutere er alltid gøy!
De studiene, sier de noe om inntak av andre matvarer, som brød, pasta, ris og poteter, f.eks? Jeg har null tro på at rødt kjøtt er skadelig. Vi kan jo igjen ta en titt på dyrene. Tror du løver har høyt kolesterol og hjerte- og karsykdommer?
Inuittene er et godt eksempel, da de levde utelukket på hvalkjøtt og -spekk, fisk og sel inntil de ble påvirket av det vestilge kostholdet. Det fantes ikke forekomster av diabetes eller andre livsstilsykdommer blant dem. Vilhjalmur Stefansson, en canadisk antropolog levde blant inuittene i flere år, og har publisert studier som forteller en del om dette. Noe av det er gjengitt i boka "Bedre uten brød".

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat