Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-09, 22:17   #59
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Mange av de studiene du snakker om er kjøpt og betalt av farmasøytisk industri. Det er trist, men store deler av vår helse er et resultat av enorme pengekrefter i farmasøytisk industri og sukkerindustri. Veldig mye forskning er basert på at man leter etter resultat på et spørsmål man allerede vet svaret på på forhånd - da klarer man som regel å legge opp studien og presentasjonen slik at man får bekreftet dette svaret.
Er ikke svaret som forventet, blir hele studien hysjet ned, og konklusjonen er at det ikke er noen konklusjon og svaret blir glemt.
Mange eksempler på dette, bl.a. forskning på kolesterol og kolesterolsenkende midler. Det er eksempler på at studier er avbrutt fordi pasientene som fikk senket kolesterolet døde som fluer. Konklusjonen vil aldri bli at å senke kolesterolnivået er skadelig - neida, studiene har ingen konklusjon, er ved første øyekast "uinteressante" og ingen får vite om resultatene.

Dette er ofte tilfellet også med studiene av fett - man har bestemt seg for hva svaret er og vil alltid på et vis klare å finne på studier som på en måte klarer å støtte dette.
Men det finnes mye annen forskning på området som man stort sett ikke får høre om - et veldig godt eksempel er som photobscura sier inuittene.

Jeg har også et spørsmål - hvordan får du i deg B12 på kostholdet ditt?
Såvidt meg bekjent må vegetarianere (ihvertfall veganere) ta tilskudd av B12 fordi B12 kun finnes i animalsk mat, og det kan jo da umulig være et naturlig kosthold for mennesker, om man får mangelsykdommer av det?

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat