Opprinnelig lagt inn av komkari
Ja, litt enkel "bøy og tøy" de fleste hverdager. Spaserturer med staver 1/2 til 2 timer 4 - 5 ganger i uken og bassengtrening 1 t. pr uke. (ikke like flink hver uke, altså! )
Jeg presser meg ikke og tar det hele i et behagelig tempo, men bevegelsene gjør meg godt! 
Hei
Hard trening krever normalt karbohydrater, mens jevn trening normalt forbrenner fettsyrer. Er man i ketose, har man ikke karbohydrat - les glukose- til kraftanstrengelser. Ved kraftig anstrengelse kan man "gå tom" og bli svimmel og uvell. Det kan ta 5-10 minutter å komme seg.
Nå er grensen for hva man tåler individuell, og ikke minst avhengig av treningsvaner og kondisjon før man starter på ketolysekuren. De som er i god kondisjon og vant til å trene kan klare betydelig mer trening en den som først starter med trening i forbindelse med ketolysekuren.
For en helt utrent, kan svær utmattelse være livsfarlig( akutt hjertesvikt ).
Nå kommer utmattelsen ikke som lyn fra en klar himmel, man kjenner godt når man tar for hardt i .
Som Nille skriver ; lytt til kroppen, og er du utrent fra før så vær forsiktig og øk treningsmengden gradvis. Er du godt trent og ikke kjenner ubehag så fortsett med den trening du holder på med fra før.
Jeg håper det var litt mer avklarende. For noen kan aerobic være helt greit, mens det for andre er for hardt.
Vennlig Hilsen
Torkil
|