Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-09, 22:56   #6
Iselilja
Medlem

Iselilja sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!

4me, du aner ingenting annet om meg enn det du har lest i denne tråden, allikevel føler du deg berettiget til å nærmest stille meg en diagnose...?
Jeg har ikke anoreksia, og har heller aldri hatt det. Et tidligere noe anstrengt forhold til mat - ja, men jeg har aldri vært undervektig.
At jeg ønsker å gå ned tre, fire kg betyr ikke at jeg er psykisk syk.. Hjelpes! Det finnes hundrevis av jenter/kvinner på min høyde som veier mellom 50 og 55 kg, og som er helt friske, både fysisk og psykisk. 50-55 kg er ikke en unormal eller usunn vekt for en som er så lav som meg.
Hva som er en fin vekt på akkurat min kropp, som du forøvrig heller ikke aner noe om, er opp til meg selv å avgjøre.

Hva trening angår, så holder jeg som nevnt på med styrketrening. Men jeg opplever ingen synlig fremgang, og lurer derfor på om jeg får i meg nok mat, og nok proteiner.
Å trene for å "stramme opp" kroppen er vanskelig/umulig uten et riktig kosthold, da det å bygge opp muskler krever mye energi. Videre hjelper ikke muskelbygging alene, man må også redusere fettprosenten.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat