Sv: Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant?
Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.
Den viktigste regulatoren for fettfrigjøring og lagring er insulin. Cellene kan ganske enkelt ikke lagre fett uten insulin. Et lavt insulinnivå gir dermed maksimal fettforbrenning, og et høyt insulinnivå gjør at cellene lagrer fett. Insulinnivået er direkte styrt av hvor mye karbohydrater vi spiser.
Ja, dette er noe jeg lurer fryktelig på. Jeg vet jo at det du sier stemmer, normalt sett. Men hva med når man spiser ketogent, men likevel har høye insulinverdier? Hvordan skjer det egentlig? Jeg har vridd hjernen min rundt det der, etter noen blodprøver jeg tok i fjor høst, for selv om alt er bedre enn det var før kostholdsomlegginga, så indikerte blodprøvene at jeg fortsatt var insulinresistent. Jeg teoriserer via alt fra at kroppen min ikke tåler melkeproteiner, og bryter det ned til glukose, til gud vet hva. Om jeg blir satt på metformin så vil jo ikke glukose taes opp i tarmen i noen grad, men hvor kommer den eventuelle glukosen fra når man er i ketose?
Hvordan kunne jeg først gå ned tjue kg -ca en tredjedel av overvekten min, for deretter å stå stille i to år?

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|