Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-09, 16:55   #157
LabbeLis
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 38
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Like_a_virgen, her.

hm.. ny i dette og er sjokomoms.... de første ukene mistet jeg lysten på sjokolade og var i sjokk-lykke
men... nå har jeg holdt på nesten to mnd og suget kommer og går, plukker meg ut mørk sjokolde som f.eks freia 86% ellerno... kan noen hjelpe meg med hvor mye jeg "ødelegger" med å spise litt av den ? Eventuelt hele plata, som blir 20 g karbo ? Hvor mange karbo er max om dagen for å gå ned ?

Hei!
Det blir opp til deg selv hvor mye du føler du ødelegger ved å spise en hel plate av denne sjokoladen - mener nå jeg. Jeg vet ikke hvilken kostholdsfilosofi du er på...? Selv følger jeg Thor Foseids "spis deg slank uten sult", og her inngår det at jeg ikke skal spise mer enn 25 karbohydrater hver dag. Jeg synes dette for min del er en grei regel å følge. Du har jo karbohydrater i omtrent all mat - som i begynnelsen må veies og måles og regnes på for at rett skal være rett, men nå går det automatisk. Jeg vet hva jeg kan- og ikke kan spise.
Og hvor mange karbs om dagen som er max for å fremdeles gå ned i vekt - det er opp til deg selv. Du vil uansett merke en stor endring bare du reduserer inntaket ved å begynne på diett. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en slankebok/diettbok hvis du ikke allerede har det. Selv har jeg bare lest Thor Foseids, men det er veldig mange like filosofier ute og går. Bare "plukk" deg en fra øverste hylle

Og forresten... Når jeg begynte på dietten så måtte jeg legge om hele tankegangen min fra "huff, jeg får ikke spise yndlingssjokoladen/godteriet osv lengre" - for den tankegangen ødela!
Nå tenker jeg heller på hva jeg KAN spise bortsett fra hva jeg IKKE kan spise. Det er SÅ mye godt å stappe i munnen :P

Og når det kommer til sjokolade, så tør jeg påstå at det beste alternativet sukkermessig og metthetsmessig er Atkins Advantage. Kan vært vanskelig å finne, men finnes i noen matbutikker i helsekostavdelinga m-m-M!

OKei?

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat