Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-09, 20:00   #137
Svane
Medlem

Svane sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Alder: 55
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Etter å ha lest hele tråden må jeg si at jeg skjønner ikke hovedinnlegger her. En ting er at dette er et lavkarbo-forum, og at det er denne type dietter som står i fokus. Men å hevde at dette er så naturlig og sunt, fordi vi er primater... og likevel lager du altså mat som ligner på kaker. Du bruker en dehydrator. Gjør dyr det, altså? Hvis målet var minst mulig bearbeiding skjønner jeg ikke poenget med å lage sterkt fargede liksom-kaker.

Jeg anerkjenner at det finnes mange ulike retninger innen kosthold så vel som alt annet i livet. Jeg er glad for at jeg har funnet en variant som passer for meg, og unner absolutt alle andre det samme. Jeg har full respekt for ditt valg om å følge raw food.

Det jeg derimot ikke har respekt for er påstandene om hvor naturlig og sunt dette er. Argumentasjonen henger ikke på greip, nettopp fordi du faktisk bearbeider mat ganske kraftig, du bare unngår oppvarming av den. Jeg lurer derfor på om du selv egentlig vet hva du driver med. Men jeg antar at du har en ide om hva du holder på med, og at du kanskje bare mangler litt på evnen til å formidle budskapet ditt. Gjennom innleggene dine fremstår du som lett fanatisk, ikke så rent lite religiøs.

Jeg ser at du omtaler deg selv som ateist, men det er i grunnen en trosretning det også... du har erstattet troen på en gud med troen på at du skal spise liksom-kaker, for det gjør apene. Ja, jeg harselerer litt, for summen av innleggene dine er rett ut komisk.

Jeg vil understreke at jeg har ingen spesielle meninger om selve dietten din, annet enn at jeg personlig ikke ville fulgt den. Det er argumentasjonen din og den nesten religiøse vinklingen jeg reagerer på. Misjoneringen.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat