Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-09, 14:50   #9
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Ph/syre-base kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Jeg har prøvd meg litt på den dietten tidligere. Hadde da mer fokus på å bli RÅ/RAW enn å bli basisk.
Nå går jeg mer over på basisk kosthold etter beskrivelse fra ph-miraklet til Dr. Robert Young.
Jeg skal ta blodanalyse 6.august. Denne viser tilstand i blodet under mikroskop. De kan se sopp, avfallstoffer, for mye karbo, for mye protein osv...
Så får man kost-veiledning ut i fra det. Og ser om det har blitt forandring/bedring etter et par mnd(ny analyse).
Jeg har fulgt lavkarbo i 1,5 år men får lite resultater. prøvd Fedon, OE, ketose, Raw, vegetarisk etc.. fremdeles like trett og uten energi
derfor prøver jeg base-dietten nå etterhvert.

Ja dietten er nokså ekstrem synes jeg. Jeg har tenkt å ha noe kjøtt(kylling/høns, vilt), fisk og egg i dietten. og bruke smør. Men ikke hver dag! Jeg har ikke tenkt å følge den STRENGT, da er det mange muligheter synes jeg. spise ute, hos andre etc... gjør det mye enklere hvis man skeier ut noen ganger i uka...(skeier ut med fett kjøtt altså)..
I denne dietten er det noe korn. Som bokhvete, spelt, Quinoa, brun ris(bare helkorn). ca 20% av maten kan være korn, egg, kjøtt etc(volumet)..
Resten skal være grønnsaker/spirer. Så streng klarer jeg nok ikke å være, men det går an å legge seg på 50/50 til å begynne med. Det viktigste i starten er uansett å drikke base-vann(ph 8-10) og noen ts greens i vannet, få i seg mye mineraler og salter.
Det hadde vært spennende å høre om flere som har erfaring

Jeg er igang, men følger det altså ikke slavisk. Bare mindre kjøtt(spiser fremdeles kun FETT kjøtt, mindre egg(eggeplomme er ok på base-diett), mer helkorn og mer grønnsaker. Jeg kutter altså ikke ut noe foreløpig(jeg har spist etter ketose nå i noen mnd), bare justerer det litt. Synes det er deilig å spise litt korn igjen jeg da...etter STRENG lavkarbo
(melkeprodukter tåler jeg ikke uansett så det blir ikke forskjell)

Jeg prøvde også på denne ph-dietten i høst, men ga opp da jeg syntes det for ekstremt. Har du prøvd super-greens og ph dråper? Det ahr jeg fått beskjed om å begynne med nå.

martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat