Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-09, 21:36   #106
Celine
Medlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Norge
Celine er på en erverdig vei

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Synes HI lager supre matpakker til barna sine ! Og det er ikke vits å ha mer i boksen enn hva som blir spist.

Jeg har 3 barn, eldste på 13 kunne fint spist 100% lavkarbo (og heller nok over der mer å mer), mellomsten på 10 nekter alt annet enn brødskiver med pålegg og minsten på 3 vil helst ikke ha brød men alt annet, kjøtt og grønnsaker osv.
Sliter med mellomsten altså som ikke vil ha noe lavkarbo i det hele tatt (untatt kjøtt/fisk og ost), han kunne hatt godt av å kuttet ned på karboene da han sliter endel (utredes)

Eldste er lettere å styre i rett reting siden hun spiser alt.
Minsten begynner i bhg nå, han er vant å spise som meg (dog + litt brød osv) og de synes det er vanskelig at han ikke vil ha skive på skive med brød samt at han forsyner seg av pålegget uten å ville ha det på brødet. Stakkaren er jo vant til å spise pålegg uten brød hehe.
Barnehagen har ansatt kokk som skal lage alle måltider, blir spennende å se hvordan det blir. Trolig skal knotten min ha medbrakt frokost i bhg (like greit, frokost i bhg er og skal visst være grøt- det eter han ikke uansett) så jeg får sende med han lavkarbomat da.

Men det jeg ville frem til var, barn og lavkarbo er vanskelig forde det er så mange som vil blande seg i barnas mat (les lærere, pedagoger osv)

Celine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonish/Lavkarbo Svar med sitat