Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-09, 21:38   #107
Celine
Medlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Norge
Celine er på en erverdig vei

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Denne tråden var inspirerende.

Datteren min har aldri vært spesielt glad i brødmat. Hun har i flere år holdt seg til knekkebrød. Til gjengjeld elsker hun middagsmat og frukt, spesielt epler.
Hun spiser kun ett knekkebrød til skolemat, i tillegg til frukten hun får på skolen. (Har prøvd å sende med to, men det ene blir aldri spist.) Til middag spiser hun masse.

Hun spurte for litt siden om ikke hun heller kunne få frukt og andre ting i matpakka i stedet for knekkebrød. Men hun liker ikke egg, og en del andre ting jeg spiser på lavkarbo, så jeg har vært i tvil om hva hun da kan få.
Men kylling, ost etc var jo ikke så dumt.

Sønnen min er totalt motsatt. Han hater middagsmat og grønnsaker. Han kunne levd på brødskiver alene. Han setter gjerne i seg tre brødskiver til frokost, to til lunsj, og tar gjerne brød i stedet for middag. Faren hans er også glad i brødmat. Begge to er lange og tynne.
Men han har en tendens til å være småhyper og han blir sint når han blir sulten. Så jeg tror blodsukkeret hans svinger veldig. Hadde jeg sendt med ham noe annet enn brød, hadde han nektet plent å spise. Hva jeg kan gi til ham er for i alle fall meg, et mysterium. Han vil bare ha brød.

Gutten din høres ut som en tro kopi av 10åringen min ! brød brød brød... og pasta og ris. Men han spiser masse kjøtt, ost osv da. men ikke egg.

Celine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonish/Lavkarbo Svar med sitat