Tråd: Helt ny
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-09, 11:41   #1
dani
Juniormedlem

dani sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
dani er på en erverdig vei

Helt ny

Hei alle. Jeg er helt ny på dette, og har ikke lest noe annet enn det jeg har funnet på nett.

Sakene står slik, etter et opprivende samlivsbrudd mistet jeg all matlyst. Og all lyst til å gjøre noe annet også forøvrig, hehe. Enden på visa er, surfer planløst, havnet på en site om ketolysekur, og oppdager til min store overraskelse (etter å ha kjøpt ketostix på apoteket bare for å sjekke) at jeg er i ketolyse. Dit var det null problem å nå.
Så, nå er jeg der da, med ganske mange kilo som godt kan forsvinne, så hvorfor ikke se dette som en sjanse tenker jeg.

Dagens situasjon. Jeg -liker- min pepsimax, og iflg. http://www.ketolyse.no/?group=1443&subgroup=2308 er det greit å drikke. Er det egentlig det ? eller ?
Jeg er ikke sliten, svimmel eller fysisk energiløs. Men alt dette jeg har lest om fett som skal spises. Rømme og smør og alt mulig, ikke lettprodukter.
Hva om jeg fortsetter som nå, med et daglig inntak av mat = 0 . (jojo, jeg ser at det er feil over noe særlig lengre tid, men til matlysten komme tilbake)
Må man hive innpå all den maten?
Blir det null vektnedgang bare ved å være i ketolyse uten å tilføre kroppen maten som ketolysekuren anbefaler ?

Foreløpig er jeg på femte dag med kun vann, kaffe (med pitteliten melkeskvett i) og pepsimax. Ok, det var jug. To teskjeer youghurt igår. Er det sånn at kroppen min, til tross for målt ketolyse (mørkelilla på strips) går i sparemodus og stopper all vektnedgang ?

dani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ish ;) Svar med sitat