Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-09, 12:50   #156
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Mona S, her.

Hmmm...det jeg ofte lurer på i forbindelse med vegetarianere/veganere er: Hvis dere ikke vil spise kjøtt og meieriprodukter, hvorfor skal dere da ha så mange erstatninger for slike matvarer, med det mener jeg soyapølser, div burgere, tofu med kjøttsmak osv? Hvis det er slik at dere savner pølse, så spis en ordentlig en da vel.

Eh. Man kan fint savne kjøtt selv om man er vegetarianer, man er faktisk ikke alltid vegetarianer for helsens skyld. Jeg var veggis i 6 år og det var utelukkende av etiske årsaker. Jeg ELSKER kjøtt og savnet det veldig, men klarte å holde meg unna bla. takket være disse erstatningene. Ikke fordi jeg tror de er sunnere, men dyr slipper å lide fordi vi skal ha oss ei pølse.
Jeg er ikke vegetarianer nå, men jeg er glad slike produkter finnes for de som ikke vil eller kan spise kjøtt.