Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-09, 17:29   #23
Iselilja
Medlem

Iselilja sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Vel, rake markløft, planken, knebøy, roing, etc er kjempefine øvelser som trener og styrker store deler av kroppen. Du trener bakside lår, rygg, rumpe, forside lår, kjernemuskulatur - sekundært biceps, underarmer, legger og nakke. Og triceps da. Er det ikke noe som mangler, syns du?

Hvorfor vil du "isolere" triceps som eneste muskel i hele kroppen? Det virker underlig. Jeg foreslo press over hodet fordi den øvelsen aktiviserer de musklene du ikke trener i dag, i motsetning til kickbacks, som i tillegg til å være en verdiløs øvelse rent funksjonelt (når hadde du sist behov for å gjøre en lignende bevegelse under belastning i virkeligheten?), er ekstremt lite effektiv da den ikke engang aktiviserer hele triceps (og sliter albuer)!

Ikke for å være krass, det bare virker litt lite gjennomtenkt

Å isolere triceps er ikke et must, men siden triceps er mitt største problemområde ønsker jeg å være sikker på at jeg får trent den nok. Hadde jeg greid å utføre hantelpress korrekt hadde jeg fortsatt å bruke denne øvelsen, men det gjør jeg som sagt ikke. Er overbevist om at jeg gjør noe feil i hantelpress, siden jeg aldri kjenner noe i triceps, uansett hvor tungt jeg løfter.
Og siden kickbacks ikke er god nok øvelse, driver jeg altså nå og leter etter en bedre, som jeg klarer å utføre riktig.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Trener du på et senter? I såfall skal det være veiledere der som man kan spørre om hjelp til å gjøre øvelsene riktig, stille inn aparater osv. De prøver sikkert å selge inn en personlig trener-time, men de skal gi guiding gratis hvis det er et seriøst senter.

Trener hjemme, med frivekter, så jeg er nok tvunget til å finne ut det meste via nettet.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat