Hei Mofsen - jeg får prøve å forklare litt da..... og så får vi se hvordan det går lissom... De aller fleste som legger om kostholdet sitt til lavkarbo-kosthold (og gjør det riktig ) vil automatisk få et høyere inntak av proteiner enn tidligere. Dette kan være nok til at musklene plutselig får den næring de trenger - og øker i masse. I tillegg vil det bli lavere inntak av karbohydrater - og kroppen begynner å tære på fettmassen. Når det gjelder det at man blir mindre i omfang - eller krymper som du sier, så kan det forklares med at muskler veier mer enn fett - men tar mindre plass. I tillegg så er jo muskler mye mer fast i konsistensen, så mange opplever at man blir mer "fast i fisken" også uten at det nødvendigvis vises på tradisjonelle badevekter. Det hender seg at det blir "uforklarlige" resultater på vår kjære Tanita-vekt også , som f.eks. at det ikke skjer noenting med kroppssammensetningen eller totalvekta, men at folk minker i størrelse allikevel...... Mysterium det der - men jeg tror kroppen må ha en evne til å "strammes opp" når det blir riktigere næring som tilføres kroppen, selv om det kanskje kan ta litt tid før det kan måles i tall og kilo. Hmmmmmmmmmmm...... dette er nok ikke den beste forklaringa du kan få - men den er veldig veldig godt ment da lissom... *fniiiiiiiiiiiiiiiiiiiis* Har akkurat våknet jeg gitt - men du har vel akkurat lagt deg syns jeg at jeg kan se..... God morgen - og god natt får jeg vel si da! fra Fedonisten