Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-09, 10:02   #6
lolwut
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2009
lolwut er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hvordan vedlikeholder dere?

Opprinnelig lagt inn av marithja, her.

Og en ting til: Min personlige trener er IKKE lykkelig over at jeg spiser lavkarbo, mener jeg får i meg ALT for lite karber, og at det er muskelmasse som forsvinner og ikke fett - stemmer det??? Det er jo fettet jeg vil ha vekk.....

Ikke hør på treneren din. Så lenge du får i deg nok fett og proteiner, mister du ikke muskler. Jeg har selv trent styrke i ketose eller nært på, og resultatene har vært gode.

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Dette skriver jeg under på. Ketogen diett har mange fordeler, og en av de beste er at man mister fett og ikke muskler. Etter å ha gått ned 19 kilo fett ser jeg plutselig muskuløs ut, selv om jeg ikke har trent stort annet enn å bære rundt på egen vekt (og tre små barn).

Dr. Lutz skriver i boken "Bedre uten brød" at man får større muskler på et kosthold med lite karbohydrater, på tross av at man ikke trener. Dette kommer av at kroppen på et kosthold rikt på karbohydrater ofte er nødt til å lage mye insulin på bekostning av vekst- og kjønnshormoner. Denne balansen utgjevnes på et kosthold med lite karbohydrater.

lolwut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala lolwut Svar med sitat