Tråd: Min fine hud
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-09, 08:57   #5
Hillelille
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hillelille er ny på veien

Sv: Min fine hud

Opprinnelig lagt inn av Emmie, her.

Hillelille+ dere andre : Hvilke hudpleie produkter bruker dere -hva er anbefalt for uren hud med hudormer ?

Kommer an på hvilken hudtype du har. Nå er det jo sånn da, at man får det man betaler for, og salongprodukter ER mye bedre enn de som koster en tier på nille, men til gjengjeld varer de mye lengre.

Jeg har en kombinasjonshud av tørr og fet hud. Jeg bruker 3 in 1 fra Garnier. Det er en skrubb som kan brukes daglig som vask i vått ansikt. 2-3ganger i uken som skrubb og 1 dag i uken som maske. Den er fantastisk for meg. Tar de fleste ormene med en gang og jevner ut huden.

Den inneholder leire, hvilket er bra for min hud.

Jeg bruker en fuktighetskrem som heter active moist fra Dermologica, og øyekrem som heter smart aging fra Dermologica. Jeg pleier også å smøre på vitamin E-krem noen ganger. Vitamin E forhindrer frie radikaler som fremmer aldring.

I tillegg bruker jeg alltid og uten unntak solkrem i sommermånedene, selv om det ikke er sol ute. Solkrem er en god fuktighetskilde.

Dessuten spanderer jeg på meg en hudpleietime minst annenhver måned sånn at man virkelig får renset opp.

Og til sist så bruker jeg kun mineralsminke. Man kan bestille gratis kit fra everydayminerals.com for å sjekke hvordan huden passer til slik sminke, før man faktisk kjøper flere.

Det viktigste er dog at man smører seg, og at man IKKE tar rådene de kommer med om å gjøre det max 3 minutter etter man kommer ut av dusjen for å kapsle inn mest mulig fuktighet. For mye rent vann i huden skaper ett kalklag.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat