Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-05, 20:24   #16
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hva har man rykte funksjonen for? Man har den for to formål: At man kan være hyggelig med hverandre og at man kan gi tilbakemelding på gode og hyggelige innlegg. Hvor mange forskjellige årsaker det finnes for å gi rykte har vi hatt en annen tråd på, og der viste det seg at alle bruker mange forskjellige årsaker til å gi rykte.

Den andre grunnen er den overordna funksjonen, som også er den årsaken vi ikke liker - den mange hisser seg opp over: Den viser hvor populær personen er i forhold til om vedkommende er veldig hyggelig, oppmuntrende, kunnskapsrik og berører andre med det vedkommende skriver. For man må fortjene det ryktet man får… Man får det ikke uten grunn. Men samtidig så er det ingen som er med på at det skal ha en slik funksjon, og da lurer jeg på hva som er galt med å klikke på karma og si : velkommen, - det var en koselig presentasjon. Sånn for å dytte noen litt i gang, - sånn fordi vi husker hvordan det var i begynnelsen når ryktesystemet begynte og vi kjempet i mot fordi redselen for å være den som ble liggende langt etter skaket litt i systemet vårt og trigget redselen fra barndommen om å være den som ble valgt sist til lagspill.. Tenk å komme ny inn på et forum og skulle bygge seg opp, og ikke nå noen vei, fordi de som ligger fem på topp av posterne bare sender hverandre oppover? Er det rettferdig? Er det rettferdig at to nye sender hverandre til topps uten å bidra med så mye og ingen engang vet hvem de er? Og er det egentlig noe galt i å spre litt karma og være hyggelig, - sånn bare for være hyggelig?

Mine tanker i kveld.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat