Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-09, 23:45   #1
Meatscience
Medlem

Meatscience sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 49
Meatscience er på en erverdig vei

Har lest boka, men skjønner ikke helt

Først og fremst: Jeg har gått på ketolysekuren i en uke, og gått ned 3,5 kg. Jeg fikk ikke boka før på lørdag, og nå har jeg lest den ut.

Det som slår meg, er at oppskriftene i boka fremstår som mye "sunnere" enn det jeg hadde forestilt meg. Jeg har lest masse her på forumet, og det jeg har fått inntrykk av her er at det ikke er så nøye f.eks. hvor mye smør man bruker når man lager mat. Eller at man godt kan kjøre på med majones og ost, for eksempel.

Men i boka så står det f.eks. 1 ss smør i en oppskrift, (i en av oppskriftene står det til og med "mager ost"), mens folk her oppfordrer til å nærmest bruke så mye man vil. Hvordan har det seg?

Det jeg har gjort denne uka, er å spise en god del egg og noe brokkoli, blomkål og salat. Men i tillegg til dette har jeg kjørt på med smør, majones og ost der det måtte passe. F.eks. liker jeg å blande smeltet smør med rømme, og helle over kokte grønnsaker. Men leser man oppskriftene i boka så blir det jo ikke akkurat oppfordret til dette.

Oppskriftene i boka virker mer som "tradisjonelle" slankeoppskrifter, og jeg er derfor litt forvirret nå. Hva er grunnen til at rådene og oppskriftene her på forumet skiller seg såpass fra hva som står i boka??

Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat