Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-09, 20:48   #48
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Men skal du dra dit blir man absolutt anbefalt å legge litt penger i hotell pga en litt nedprioritert standard.

Hvor har du dette fra? I Sharm el Sheik er ingen hoteller eldre enn fra ca 1997, rett og slett fordi det inntil da var en ørken. Det betyr med andre ord at standarden er veldig bra. Har vært der 2 ganger, uspesifisert begge ganger. Føærste gang havnet vi på 4*+ hotell, andre gang på 3* (som på mange måter var bedre enn det første ). En tidligere kollega jobbet som guide der i flere år, og sa at de operer med en annen skala siden det er så nytt, så 3* tilsvarer 5* i tyrkia og hellas.
Har hørt litt ymse om Hrugada da, så ville satset på sharm. Og som noen nevnte, få med hvertfall Kairo. Gjennom Pyramidene betalte vi 995 pr pers for 2 dagers guidet tur med overnatting på mövenpick hotell, skikkelig classy!
Sambo dykker, så han elsker sharm, det er regnet som en av verdens beste dykkersteder. Jeg bare snorkler, billig og man ser masse spennende (murene balndt annet).
Maten er veldig billig og bra, første gang vi var der sleit jeg med å bruke opp 4000kr på en uke, inkludert shopping!
Det mange syns er stress etr at de er veldig arabiske, dvs de vil selge deg ting. Men hvis man klarer å se at de egentlig er hyggelige, og ikke bli stressa av det går det veldig fint. I vår syns jeg det var stress første dagen, så var det bare underholdende. Og de er rundhåndet med komplimentene!

Ellers har jeg hørt Kypros skal være bra, fortsatt varmt, men med få turister, i november.
Bulgaria var jeg i septmeber 2007, i Nessebar. Fint sted, men vi hadde 7 grader og regn 2 av dagene, frøys kattunger på meg!

Forresten er ikke barcelona i nord-spania Det er riktignok lengst nord på middelhavskysten. Sambo har vært der i november og hatt 20grader, men det kan like gjerne være 0 på den tida.

Kanariøyene har hatt en oppussing for å bli kvitt harry-stempelet. Søk litt på reiseskildringer, så kan man finne bra tips. Men det er ikke særlig billig å leve der lenger. Pga Euro'en...

Her bodde vi siste gang, 4000 for 2 uker. 3 svømmebasseng blandt annet http://www.pyramidene.no/hotell.asp?id=106http://www.pyramidene.no/

Sist redigert av Carisma : 11-08-09 kl 20:55.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat