Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-09, 05:05   #1
Fata Morgana
Nytt Medlem
 
Fata Morgana sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 9
Fata Morgana er på en erverdig vei
Question

Ny bruker (gammel smugleser). Trenger råd

Hei. Jeg har et par spørsmål, visste ikke helt hvor jeg skulle skrive de, så startet like godt en ny tråd. Blir dette feil, får dere seniormedlemmer gi meg et tupp bak, slik at jeg havner i rett kategori.

Jeg har fulgt delvis Skaldeman (ja, har et par av bøkene), og delvis "vanlig" lavkarbo i 9 uker nå, og min vektnedgang er så langt 9,2 kg.
Jeg har lang vei å gå til målet mitt er nådd (jeg skal ned ca. 50 kilo til).
Jeg sliter bl.a. med candida, ligger i grenseland for diabetes 2, forhøyet blodtrykk, reumatisme, magesår/katarr, refluxsyndrom og er i tillegg plaget av diverse allergier og noen matvareintoleranser. (Og har slitt med anorexi/bulimi periodevis i en årrekke. -Ja, en kan bli smårar i hodet av mindre, eller rettere sagt, rareré... )

Men så til mine spørsmål (her håper jeg at noen av "traverne" kan svare meg.)
Hva er deres erfaring når det gjelder ca. gjennomsnittlig vektreduksjon i løpet av de tre første månedene? Og hvor ofte må man regne med å få "stå stille-perioder"?

Jeg spiser under 20 g. karbo pr. dag, og matinntaket består for det meste av kjøtt, fett, egg, fløte og ost. Av grøntfôr blir det litt salatblader, bitte lite granne blomkål og brokkoli, og litt "Colclaw".
Jeg tåler svært lite grønnsaker, og de jeg tåler best, de er det jo ikke "lov" å spise (rotgrønnsaker).
Forsøkte å spise nøtter, men da stoppet vekten opp.

Jeg elsker å lage mat, og gjerne eksperimentere med alle mulige ingredienser, noe jeg i begynnelsen av kuren også gjorde. Men fant ut at alt med nøtter, og brødlignende matvarer var som å be om å få et par kilo ekstra i vektoppgang.

Jeg er nå så lei kjøtt og fett at jeg mest av alt har lyst til å skrike HØYT. (Har aldri vært glad i fet mat eller mye kjøtt.)
Skalldyr tåler jeg kun i ørsmå mengder en sjelden gang, men kan spise litt fisk.
Som dere forstår, så blir dette med mat meget vanskelig for meg. Enten er jeg allergisk for en matvare, blir syk av den på en annen måte, eller så har jeg ikke lov til å spise den (pga. mye karbo) eller... jeg er møkka lei den.
Så hva pokker (unnskyld språket) spiser man for å få rett forhold mellom fett, proteiner og karbo?

PS. Av drikke går det i vann, farris, og av og til litt te. En sjelden gang litt pepsi max e.l. når (søt)suget blir for sterkt (har vært fullstendig avhengig av coladrikker, uten sukker vel og merke, i alle år, men er nå nesten avvendt ).

Oj, her gikk visst tastaturet varmt, og kanskje litt mye personlig info som snek seg inn i bokstavrekkene - vel, jeg la ihvertfall ikke ut kontonummer og skonummer, hehe...)

*setter meg nå pent ned og venter på svar og råd fra kloke hoder*

Fata Morgana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman med en liten vri Svar med sitat